BARK! WOOF! meow...

Wednesday, November 17, 2010

Je Suis Une Charrue (The Life of a French Plow)

       Je suis une charrue.  J'habite en France.  J'habite sur une ferme.  Je travaille dans un champ.  La famille, ils doivent aider.  Alors, je les aide. Ils m'utilisent.  Je tourne de la terre.  J'aide à planter.  Ils plantent des fleurs.  Des belles fleurs.  J'aime les fleurs.  Ils sont tres gentilles et amusantes.  Je sors chaque jour, en automne.  Chaque matin, je travaille.  Le job est difficile.  Mais je l'aime.  J'adore la terre, les fleurs, le soleil...  C'est mon job.  Parce que je suis une charrue. 







       I am a plow.  I live in France.  I live on a farm.  I work in a field.  The family, they need help.  So I help them.  They use me.  I turn the earth.  I help to plant.  They plant flowers.  Some beautiful flowers.  I like flowers.  They are very nice and amusing.  I go out each day, in autumn.  Each morning, I work.  The job is hard.  But I like it.  I love the earth, the flowers, the sun...  It's my job.  Because I am a plow.

1 comment: